Friday, February 6, 2015

Sayu hati~

Assalamualaikum w.b.t

Arini ari jumaat bersamaan 6 Februari 2015...ada lg 12 hari utk aku pergi melawat ke rumah Allah s.w.t...lg dkt nk pergi...lg sayu je hati ni...dlm gembira ada tercalit satu perasaan sedih...rindu...demi Allah...aku sgt rindukan arwah abah...Al-Fatihah...

Sepatutnya perancangan ke umrah ni...aku dh merancang utk pergi bersama arwah abah...ikut perancangan awal,aku akan pergi dgn arwah abah dan mama sahaja...teringat lg masa mula2 berbincang dgn arwah abah...arwah abah pesan duit yg aku sibuk nk belikan arwah abah handphone smartphone tu...abah suruh topup kan utk dia pergi menunaikan umrah...arwah abah ckp dr belikan dia handphone,baik gunakan duit tu utk benda yang berfaedah..sbb arwah abah sgt xsukakan kecanggihan handphone2 skrg...sbb arwah abah hanya gunakan handphone utk bersms dan utk membuat dan menerima panggilan sahaja..aku dh siap pesan dkt arwah abah...aku ckp aku dh ketepikan RM1k utk arwah abah khas utk menunaikan umrah nnti..wpun nilainya sgt kecil,tp aku ikhlas dan siap berjanji dlm diri..kalau aku dimurahkan rezeki...akan aku topupkan separuh dari jumlah harga pakej umrah utk arwah abah memandangkan arwah abah dah pencen..so mama penah ckp,kite kalo nk belanja abah boleh la..sbb abah dh pencen...so mmg aku bernekad utk usaha mencarik rezeki..

Pada satu ketika...mmg waktu tu aku tgh mewah... Alhamdulillah...duit xputus2 masuk dalam akaun aku hasil pelaburan yg aku buat...hasil dividen ASB yg 5angka...setiap bulan income pelaburan 4angka...mmg aku bersyukur...dgn rezeki yg Allah berikan...aku baru rasa nk bernafas....br rasa nk balas jasa mama dan arwah abah...pada ketika itu laaa....arwah abah sakit dan pergi tinggalkn aku buat selama2nya...

Tp alhamdulillah...dgn rezeki yg Allah berikan..aku dpt guna duit2 aku ketika hari pengebumian arwah abah..wpun dlm lubuk hati aku ada rs kecewa...sbb aku xdapat nk puaskan diri aku dgn membawa mama dan abah pergi bercuti kemana2 dan merasa utk pergi makan ke merata tmpt...sempat la aku membawa mereka ke beberapa tempat mkn..dan ada kalanya mama dan arwah abah yang membayarnya...huhu...sbb arwah abah sgt susah hati kalo aku yg mengeluarkn duit aku sendiri...sbb arwah abah selalu ckp 'abah ada duit la...ingt abah xmmpu nk belanja?'...hihihi...rindu nk dgr ayat arwah abah tu lg......huhuhu

Selepas abah pergi meninggalkan aku buat selamanya....aku rs down...aku diluar kawalan....aku rs buat ape aku nk simpan duit2 aku dlm ASB...sbb dulu kekuatan aku utk simpan simpanan didalam ASB sbb arwah abah selalu pesan....ASB je tempat yg selamat...xpyh la nk masuk2 tmpt2 pelaburan yg lain...tp ape yang telah aku buat??...aku keluarkan simpanan2 aku dlm ASB dan tinggalkan beberapa sahaja simpanan aku dalam akaun ASB...yg lain aku keluarkan...aku laburkn di CWA sebyk puluhan ribu...di Public Mutual sebanyak puluhan ribu juga dan di Forex sebanyak melebihi puluhan ribu public mutual dan CWA ituu..yaaaa...aku mmg gile time tu...aku jd manusia yg pendek akal...yg sgt pendek akal...aku boleh join Forex...beberapa bln lps tu...aku kerugian....pelaburan aku hangusssss mcmtu je...hasil Forex...huhuhuhu....

Dh jadi mcmni...baru aku rs...ni ujian dan balasan yang Allah nk bg...ni la balasan xdgr ckp arwah abah dan buat keputusan terburu2....aku buat sbb aku pk buat ape aku nk simpan simpanan byk2...dh xde makna!sbb arwah abah je yg suka menanya psl duit2 aku dlm ASB...setiap thn dia akan congak2 dividen aku sbb dia nk kira hasil dividen yg aku akan dpt dr Loan ASB RM180k dan dr simpanan aku...semua tu tinggal kenangan....huhuhu...

Dan kini...aku jd seorg isteri dan seorg anak  yang sgt berkira2 n kedekut....wakakkaka....sbb terasa sgt duit puluhan ribu yg hangussssss tu...hahaha....

Ni semua pengajaran utk diri aku...aku akan jadikan iktibar...

Ok..berbalik psl pergi umrah....insyaAllah aku akan buatkan umrah utk abah...itu janji aku...demi Abah yang aku sayang dan rindu...terngiang2 lg kt telinga aku time aku jaga arwah abah ms arwah abah sakit...arwah abah ckp 'walaupun dah kawin,ina tetap anak manja abah'...

Ya Abah...ina tetap anak manja abah dunia akhirat!

(mata masukk habukkk!)

Adiossss...amigossssss

mS.iNgEniEuR

No comments:

Post a Comment